اجرای طرح "کوچ" در مدارس مازندران

اجرای طرح "کوچ" در مدارس مازندران

وی افزود: دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت مدرسه به عنوان مشاورین تخصصصی تعیین می‌شوند و در مدارس ابتدائی، آموزگار هر کلاس و در مدارس متوسطه یکی از دبیران هر کلاس به انتخاب مدیر مدرسه مسئول سنجش توده بدنی تعیین خواهد شد.

وی اشاره کرد: با توجه به شرایط خاص سال تحصیلی پیش رو؛ اجرای این پروژه به ویژه در شرایط شیوع کرونا مستلزم همکاری والدین و خانواده‌ها است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: مواردی همچون؛ اندازه گیری قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)، ارائه مشاوره و توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت را از مفاد اجرایی پروژه برشمرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر دستورالعمل اجرای برنامه‌های پروژه به شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال گردید و این پروژه در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ مهمترین برنامه تحولی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت می‌باشد که بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادی از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت، تهیه و تنظیم گردیده است.

علی‌بیکی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تبعات و آثار منفی که اضافه وزن و چاقی بر سلامت عمومی افراد جامعه دارد و آمار و ارقام نه چندان خوشایند چاقی در میان دانش‌آموزان، معاونت تربیت بدنی و سلامت به عنوان متولی سلامت دانش آموزان با تعریف پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان تلاش می‌کند ضمن کنترل افزایش درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن، با ارائه مشاوره‌های علمی و کاربردی سلامت دانش‌آموزان را محقق کند.

گفتنی است در انتهای این جلسه‌ از دبیران تربیت‌بدنی برگزیده جشنواره استانی تولید محتوا قدردانی شد.

اخبار مرتبط

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

0 نظر

ارسال نظر

capcha